Ιστότοπος ή ένας ακόμα Τσιμεντότοπος;

Mας άρεσε αρκετά το κείμενο του αρθρογράφου της ΑΝΑΤΟΛΗΣ γιαυτό και σας το παραθέτουμε...



Στην περιοχή μας νομίζουμε ακόμα ότι υπάρχει μόνο ο τουρισμός που μας προσφέρουν οι tour operator. Ο τουρίστας κλείνει ένα πακέτο από το γραφείο στο εξωτερικό και έτσι έρχεται «πακέτο» στην πόλη μας. Τα τελευταία χρόνια έχουμε αποκτήσει και τα κρουαζιερόπλοια τα όποια είναι περίπου της ίδιας λογικής. Τα λεφτά τα παίρνουν οι «μεγάλοι» και εμείς αγωνιζόμαστε να μαζέψουμε τα «ψίχουλα» που θα αφήσουν οι συγκεκριμένοι τουρίστες. Δεν είναι αμελητέα αυτά τα «ψίχουλα» αλλά δεν υπάρχει μόνο αυτός ο τουρισμός.

Υπάρχει και ο τουρίστας ο οποίος έρχεται μόνος του με κάποια εταιρεία χαμηλού κόστους (π.χ. easyjet) ή κλείνει τελευταία στιγμή μια πτήση charter προς την Κρήτη. Φυσικά, υπάρχουν και οι Έλληνες οι οποίοι κατά κόρον έρχονται χωρίς τη βοήθεια κάποιου τουριστικού γραφείου.
Ο συγκεκριμένος τουρισμός παρουσιάζει αυξητική τάση. Η easyjet έφερε στην Ελλάδα 700.000 επιβάτες την σεζόν που μόλις έκλεισε. Το Ίντερνετ έχει αλλάξει τελείως τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύει πλέον ο μέσος Ευρωπαίος. Όλο και πιο πολύ ταξιδιώτες (συμπεριλαμβανομένου και του υπογράφοντα) προτιμάνε να κλείσουν μόνοι τους τις διακοπές τους από το Ίντερνετ, παρά να αγοράσουν ένα έτοιμο πακέτο διακοπών.
Όπως καταλαβαίνετε, ο συγκεκριμένος τουρίστας ξοδεύει πολλά περισσότερα από τον πελάτη του τουριστικού γραφείου. Κλείνει μόνος του αυτοκίνητο, ξενοδοχείο. Τρώει σε εστιατόρια της πόλης. Έχει προσωπική άποψη για το πού θέλει να πάει και τι θέλει να κάνει αντλώντας όλες αυτές τις πληροφορίες από το internet.
Όπου εμείς με το www.agiosnikolaos.gr έχουμε μια παρουσία τραγική αλλά είναι στο χέρι μας να την αλλάξουμε αμέσως.....
Γιατί κάποιος τουρίστας να επιλέξει να έρθει στην περιοχή μας; Γιατί να μην κατευθυνθεί σε Χανιά και Ρέθυμνο τα οποία είναι πιο γνωστά μέρη από την περιοχή μας; (Είμαστε γνωστοί ως Λασίθι και όχι ως Άγιος Νικόλαος). Έχουμε όμως μια τεράστια ευκαιρία τώρα με την προβολή της περίφημης σειράς «το Νησί» χάριν της οποίας έχουμε διαφημιστεί σε απίστευτα μεγάλο βαθμό σε όλη την Ελλάδα. Αλλά με την έλλειψη προβολής που έχουμε στο μοναδικό μέσο από το οποίο ο μέσος τουρίστας μπορεί να αντλήσει πληροφορίες, κινδυνεύουμε να δούμε αυτή τη μάζα τουριστών να επισκέπτεται μόνο για λίγες ώρες την περιοχή μας. Γιατί ο τουρίστας νομίζει ότι μόνο αυτό έχουμε να διαθέσουμε.
Με ένα οργανωμένο ιστότοπο (site) μπορούμε να απευθυνθούμε άμεσα σε όλο αυτόν τον κόσμο και να τον πείσουμε ότι αξίζουμε κάτι παραπάνω από μερικές ώρες παραμονής στην περιοχή μας. Μην περιμένετε να έρθει στο γραφείο πληροφοριών για να πάρει το φυλλάδιο μας και μετά να επιλέξει να μείνει στην πόλη μας. Τότε θα είναι πολύ αργά.
Προσωπικά θεωρώ ότι μπορούμε να τους πείσουμε να γίνουμε εμείς το κέντρο των διακοπών τους και όχι τα Χανιά και το Ρέθυμνο, αλλά αυτό πρέπει να γίνει όταν αυτοί βρίσκονται στο σπίτι τους στα Γρεβενά, στο Wiesbaden ή στο Bristol. Και αυτό γίνεται μόνο με ένα εντυπωσιακό site.
Φανταστείτε ένα site με 10 live κάμερες στην υπέροχη λίμνη, τις φανταστικές παραλίες μας, τη Σπιναλόγκα, την Ελούντα, το Καλό Χωριό, τη Μίλατο κτλ..... 24 ώρες τη μέρα, 365 ημέρες το χρόνο ζωντανή διαφήμιση. Ένα site που να αναφέρει ότι στις παραλίες μας δεν έχουμε πνιγμούς (όπως σωστά μου το επισήμανε ο κος Κουτσάκης) σε αντίθεση με τα Χανιά και το Ρέθυμνο που έχουν ανοιχτές παραλίες στο πέλαγος.
Ένα site με προτεινόμενο πρόγραμμα περιήγησης για τον τουρίστα ανάλογα με το αν θα μείνει 1 ημέρα, 3, 5 ή 10 μέρες στην περιοχή μας. Προτεινόμενες διαδρομές για αυτοκίνητο ή για ορειβασία ή περπάτημα...
Ένα site όπου ο τουρίστας θα μπορεί άμεσα να κάνει κράτηση σε ένα από τα καταλύματα της περιοχής μας, συνδεδεμένο με το www.tripadvisor.com* (όπου θα πρέπει τα ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, εστιατόρια, μπαρ να γραφτούν) ώστε ο τουρίστας να μπορεί να αξιολογήσει επιτόπου τις επιλογές που έχει.
Ένα site με άμεση πληροφόρηση για το τι συμβαίνει στην περιοχή μας και πότε. Από συναυλίες και τοπικά πανηγύρια μέχρι εκθέσεις ζωγραφικής και ταινίες στο θερινό μας σινεμά.
Ένα site με διαγωνισμούς για τον τουρίστα, π.χ. στείλε τη φωτογραφία του εαυτού σου σε κάποιο σημείο της περιοχής μας και κέρδισε μια εβδομάδα δωρεάν στο «τάδε» ξενοδοχείο την επόμενη χρονιά.
Ένα site με ενεργό forum και chat line που να λύνει άμεσα τις απορίες των υποψήφιων τουριστών, με σελίδα στο face book και στο twitter.
Και η λίστα συνεχίζεται.....
Πόσο στοιχίζει αυτό το site; Όχι πάντως 500 ευρώ. Μπορεί να στοιχίζει και 100.000 ευρώ. Σωστά διαβάσατε, 100.000 ευρώ. Να είστε σίγουροι όμως ότι αυτά τα λεφτά θα επιστρέψουν άμεσα στην περιοχή μας. Να είστε σίγουροι ότι αυτό θα πολλαπλασιάσει την αξία της περιοχής μας.
Φυσικά με 100.000 κάνεις άλλη μια αναμόρφωση ενός τσιμεντότοπου (πλατεία) και έχεις ευχαριστημένους μερικούς δημότες αλλά... σε μερικά χρόνια να έχουμε πλατείες και όχι δημότες.

ΖΙΒΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
Μαθηματικός

Σχόλιο Μαντράκι : Είμαστε σαφώς υπερ και υποστηρίζουμε το τρίπτυχο του Τουρισμού-Ανάπτυξη-Τεχνολογία
0 Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

abcs